hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|پاسخگویی به بیش از هزار درخواست جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهروندان

قم|پاسخگویی به بیش از هزار درخواست جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهروندان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار پیام شهروندی جهت دریافت خدمات آژانس جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی در سامانه 137 ثبت شده که نسبت به ارائه خدمت به شهروندان اقدامات لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، سید عبدالله میر ابراهیمی با بیان اینکه پسماندهای عمرانی و ساختمانی حاصل از فعالیت‌های شهروندان در پروژه های ساخت و ساز است، اظهار کرد: این قبیل فعالیت‌ها در هر جامعه‌ای جهت پیشرفت و ارتقا کیفی آن جامعه است و جز ضروریات محسوب می شود، پس باید به گونه ای مدیریت شود که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد نماید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به وضع قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی، گفت: ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۱۹ قانون حفاظت از خاک از جمله این قوانین می باشد که آیین نامه های اجرایی و شیوه نامه‌هایی نیز ذیل قانون مدیریت پسماند ابلاغ گردیده است.

میرابراهیمی یادآور شد: براساس قوانین مذکور (قانون مدیریت پسماند و هوای پاک) انباشت پسماندهای عمرانی و ساختمانی در معابر جرم بوده و شهروندان می بایست نسبت به ذخیره سازی آنها بر اساس شیوه نامه ابلاغی اقدام نمایند.

وی با اشاره به تشکیل آژانس پسماندهای عمرانی و ساختمانی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از سال ۹۶، تصریح کرد: این آژانس در زمینه ارائه خدمات ذخیره سازی و جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی به صورت مکانیزه فعالیت می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: فعالیت این آژانس با هدف حفظ پاکیزگی محیط، بهبود سیمای شهر و جلوگیری از سد معبر جهت رفاه حال شهروندان ارائه می شود.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند قبل از آغاز هرگونه فعالیت عمرانی و ساختمانی در خصوص مدیریت پسماندهای جز عمرانی و ساختمانی از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری درخواست مخزن ذخیره‌سازی نمایند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد